God ontmoeten

dinsdag 24 maart 2009
Ik beken het schoorvoetend: ik ben een lakse kerkganger. De laatste keer dat ik de kerk bezocht was op kerstavond voor een speciale kinderdienst. Nou vraag ik me af: is dat erg? Kun je geloven maar de kerk weinig bezoeken? En wat is de rol van de kerk: zou die niet de hand in eigen boezem moeten steken en zich afvragen waarom het voor veel mensen zo moeilijk is de kerk op te zoeken?

Bij mij komt het leven vaak tussenbeide. Gedurende de week ben ik zo druk met vroeg opstaan en de kinderen naar school brengen, dat ik in het weekend nog maar één verlangen ken: niets doen.

Maar de laatste tijd is mijn zondagmorgen mijn ochtend geworden om een flink eind te gaan rennen. Omdat mijn man dan thuis is heb ik daar de zeldzame tijd en ruimte voor. En ik heb het gevoel dat ik, terwijl ik ren, glimpsen van God zie in de prachtige natuur om mij heen. In de zingende vogels en in een vriendelijke groet van een onbekende voorbijganger.

Dus misschien hoef je niet per sé naar de kerk te gaan om over God te denken of hem te ontmoeten.
Misschien kun je hem wel overal ontmoeten.

1 opmerking

  1. Hey.. ik ben ervan overtuigd dat je God overal kunt ontmoeten! Alleen, wil je daar genoegen mee nemen? Sinds ik de grote overweldigende liefde van God heb ontdekt is Hij mijn passie, en kan ik niet genoeg van Hem krijgen!
    Nee, ga vooral niet naar de kerk omdat het moet, maar ik hoop dat je ernaar gaat verlangen en dan je vanuit je hart graag weer wilt gaan! alleen, dan zul je wel een kerk moeten treffen waar de kracht van Jezus werkzaam is en waar de passie voor Hem aanzet tot actie!
    Sinds Hij mijn hoogste prioriteit is, zijn andere dingen dus minder belangrijk geworden en heb ik meer tijd om dicht bij Hem te zijn...
    Wijsheid gewenst! groetjes, Hinke

    BeantwoordenVerwijderen