Textual description of firstImageUrl

God is iets wat tussen mensen gebeurt

zondag 4 oktober 2020
Relimam

Ds. Klaas Hendrikse maakte jaren jaar geleden veel los met zijn boek 'Geloven in een God niet bestaat'.

Nu is hij opnieuw in het nieuws vanwege zijn tweede boek met de opruiende titel God bestaat niet, en Jezus is zijn zoon.

Waarom bent u nog dominee?!


In een interview in de Trouw vraagt de interviewer waarom hij nog dominee is, gezien zijn kritiek op de kerk. Hendrikse erkent dat hij moeite heeft met de kerk als instituut, maar legt op ontroerende wijze uit waarom hij er nog is:

'Dat ik bij een gemeentelid op bezoek kan komen en kan zeggen: hier ben ik, ik heb de tijd en het kost niks. Dat is toch prachtig? Daarom blijf ik.'

En daarmee bewijst Hendrikse wat mij betreft de stelling uit zijn eerste boek, namelijk dat God iets is dat tussen mensen gebeurt.

Het moet toch heerlijk zijn als iemand dat tegen je zegt, en er op die manier voor je is?!